Podíl prodeje celých kuřat klesá, zájem je o polotovary

Čeští zákazníci dávají stále více přednost porcovaným kuřatům a polotovarům, podíl prodeje celých kuřat neustále klesá. ČTK to řekl člen představenstva a generální ředitel společnosti Vodňanská drůbež Milan Říha. Z téměř 125.000 tun poražených kuřat ročně tvoří porcovaná kuřata dvě třetiny. Společnost je největším českým zpracovatelem drůbeže a má v portfoliu 1200 výrobků. 

Podle šéfkuchaře a ředitele Gastrofestu Vladimíra Tůmy je obliba polotovarů celosvětovou realitou. Mladá generace, která nevyrůstala v tradičním rodinném zázemí na vesnici, neumí porcovat drůbež, nezná koření a neumí vařit. Drůbeží polotovary používají i profesionální kuchaři v průmyslových kuchyních a některých restauracích. 
    
Vodňanská drůbež na trh vedle kořeněných a marinovaných kuřat či dílů dodává například kuře s nádivkou, kuřecí rolády, švédské smažené kuličky, holandský řízek či smažené nugety. Kvůli zájmu zákazníků plánuje v nové hale zdvojnásobit výrobu ze 150 na 300 tun drůbeže měsíčně. 
    
"Společnost má zhruba šedesátiprocentní podíl na trhu z produkce ryze českých výrobků. Podíl dovozu se ale v Česku neustále zvyšuje. Za první pololetí import chlazené a mražené drůbeže z Polska činil 40 procent," uvedl ředitel. Společnost pod národními značkami garantuje původ dodávaného kuřecího masa. Ze 70 milionů ročně poražených kuřat je polovina z vlastních chovů společnosti, zbytek od českých farmářů. 
    
Vedle tradičních brojlerů, jejichž plemena jsou stejná na celém světě, společnost na trh dodává kuřata s delší dobou výkrmu pod značkou Zlaté kuře. Jde o speciálně vyšlechtěné plemeno, které má díky pomalému růstu vyzrálejší maso. Kůže plemene je výrazně žlutá, což je způsobeno genetickou dispozicí a také krmivem na bázi kukuřice a pšenice. 
    
Vodňanská drůbež rozšiřuje také sortiment kachen. Stoupá zájem o chlazenou a porcovanou kachnu, chystá prodej uzené kachny. 
 
zdroj: ČTK